Levering & Retourneren

Kosten

De standaard verzendkosten bedragen 6.99 per bestelling. Bij sommige producten worden er geen verzendkosten in rekening gebracht, dit wordt aangegeven rechts naast de afbeelding van het betreffende product.

Levering

Wij bezorgen door heel Nederland en België. De levertijd varieërt en is bij elke product aangegeven in werkdagen (maandag t/m vrijdag). Als u op het tijdstip van levering niet thuis bent, zal er een andere mogelijkheid gezocht worden om uw bestelling af te leveren. Het kan dan zijn dat uw bestelling bij uw buren wordt afgeleverd of dat er een kaartje in uw brievenbus wordt gedaan met hierop de informatie van het koeriersbedrijf zodat u contact met hen kunt opnemen voor een nieuwe bezorgpoging. Ook kan het zijn dat u uw bestelling kunt afhalen op een depot/postkantoor.

Koeriers kunnen zeer zware artikelen niet altijd op de definitieve locatie plaatsen. De levering zal in deze gevallen op uw stoep of dichtbij uw huis worden bezorgd. De uiteindelijke plaatsing is voor de verantwoordelijkheid van de klant.

Let op alstublieft: Indien u meerdere artikelen heeft besteld en er staat bij een van deze artikelen een afwijkende langere levertijd, kan het zijn dat uw bestelling in twee delen aan u verzonden wordt, om u zo snel mogelijk alvast een deel van uw bestelling te doen toekomen. De specifieke levertijden kunt u rechts naast de afbeelding van het betreffende product op de website vinden.

Tekenen voor ontvangst

Wij verpakken uw artikelen met veel zorg en een beschadiging komt zelden voor. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat uw bestelling tijdens transport beschadigd raakt. Voordat u tekent voor ontvangst, dient u daarom de bestelling te controleren op eventuele schade. Hierbij moet de doos worden geopend om het product te kunnen bekijken.

Indien uw bestelling wordt afgeleverd zonder dat u hiervoor hoeft te tekenen, dient u binnen 24 uur per email melding te doen van eventuele schade of een incomplete bestelling.

Bij schade aan artikelen vragen wij u altijd om duidelijke foto's van de beschadiging aan ons te mailen.

Een bestelling weigeren

Indien u een bestelling weigert, kunnen wij de hieruit voortvloeiende kosten, inclusief de retourkosten voor verzending terug naar Engeland, bij u in rekening brengen. Als u een bestelling weigert wegens schade aan het artikel, zullen wij de artikelen nakijken en bepalen of deze zijn beschadigd. Indien dit niet het geval is, zullen wij extra transportkosten bij u in rekening brengen.

Als u van gedachten verandert over een bestelling die u heeft geplaatst, bent u verantwoordelijk voor het terugsturen van deze artikelen alsmede voor de kosten die hieruit voortvloeien. Om een artikel terug te sturen, dient u contact op te nemen met onze klantenservice voor het verkrijgen van een retournummer en een retouradres.

Incomplete levering

Als u meerdere artikelen heeft besteld, dient u uw pakket te controleren aan de hand van de pakbon en na te gaan of alle bestelde artikelen zijn geleverd. Mocht er iets ontbreken, dient u dit binnen 24 uur aan ons te melden, dit kan telefonisch of per email. Het kan ook zijn dat uw bestelling in meerdere delen (eventueel door verschillende koeriers) wordt afgeleverd. Dit wordt op de pakbon aangegeven.

Niet op tijd geleverd of andere problemen?

Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat uw bestelling op tijd wordt afgeleverd. Soms is dit door omstandigheden helaas niet altijd mogelijk. Als uw bestelling niet binnen de afgesproken tijd geleverd is, kunt u contact met ons opnemen. Wij doen er in dat geval alles aan om uw bestelling alsnog zo snel mogelijk te laten bezorgen. Houd er rekening mee dat onze aansprakelijkheid zich niet strekt tot een vergoeding/ korting voor te late of mislukte leveringen, of extra kosten die ontstaan zijn voordat de levering is ontvangen.

Wij proberen er altijd voor te zorgen dat uw bestelling en de aflevering ervan voldoet aan uw verwachtingen. Helaas kan het soms zo zijn dat er iets mis gaat en indien dit het geval is, zullen wij onze uiterste best doen dit zo snel mogelijk naar uw tevredenheid op te lossen. Wij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele tekortkomingen van onze koeriers.

Bestelling annuleren

Verzending geschiedt op dezelfde werkdag (mits de bestelling is geplaatst voor 16.00 uur) of de volgende werkdag (indien de bestelling is geplaatst na 16.00 uur of in het weekend) en het is dus belangrijk om zo snel mogelijk aan ons door te geven dat u afziet van uw bestelling. Als u uw bestelling annuleerd voordat het verstuurd is, zullen wij u een annuleringscode geven die u kunt bewaren in geval van latere vragen. U kunt deze code uitsluitend telefonisch aanvragen op nummer +31(0)10 7131815. De annuleringscode is uw bewijs dat u op tijd geannuleerd heeft om te voorkomen dat uw bestelling wordt verzonden. Heeft u geen annuleringscode en u weigert de bestelling te accepteren van onze koerier, terwijl het correct is aangeleverd, dan zijn wij genoodzaakt eventuele kosten van retournering af te trekken van het aankoopbedrag dat u van ons teruggestort krijgt.

Op bestelling gemaakte producten kunnen niet geannuleerd worden als u eenmaal een bestelling heeft gedaan.

Retourneren

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over uw aankoop.

Wij werken volgens de Wet Kopen op Afstand, die de consument beschermt bij het kopen van goederen via internet en het mogelijk maakt de artikelen thuis te bekijken zoals bij een aankoop in een winkel.

BELANGRIJK: Dit geldt volgens EU voorwaarden niet voor zakelijke bestellingen.

Mocht uw bestelling niet bevallen, dient u dit binnen 60 dagen per email aan ons kenbaar te maken. Wij sturen u dan een retournummer met retouradres, zodat u de artikelen naar ons kunt terugsturen. U bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van de producten en de kosten die hieruit voortvloeien. Wij raden u aan de goederen verzekerd en aangetekend terug te sturen naar onze hoofdvestiging in Engeland. Zodra wij de artikelen retour hebben ontvangen, controleren wij of deze nog in nieuwe staat verkeren en of deze niet gebruikt zijn. Mocht dit het geval zijn, zullen wij u het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten (€6,99), aan u terugstorten.

Let op* Bijna al onze artikelen mogen worden geretourneerd, echter kunnen wij uit hygiënisch oogpunt bepaalde artikelen niet terugnemen. Dit geldt onder andere voor bepaalde kledingstukken zoals sokken, tenzij deze ongedragen en geheel in originele verpakking door ons worden ontvangen. Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice.

Hoe maak ik dit kenbaar?

Per email binnen 60 dagen na ontvangst van uw bestelling. U kunt e-mailen naar retourneren@primrose-nederland.nl. U krijgt van ons een retournummer voor het terugsturen van de artikelen. Het is van belang dat u dit retournummer duidelijk op de verpakking vermeldt. Het retournummer is tevens een bewijs van het correct en tijdig aangeven dat u de bestelling wenst te retourneren. Soms dienen goederen geretourneerd te worden naar de fabriek, waar u in dat geval volledige instructies van ons krijgt. Wij raden u aan de goederen verzekerd en aangetekend terug te sturen.

Indien u niet zeker weet of u de artikelen wilt houden, vragen wij u vriendelijk de artikelen niet buiten te gebruiken of ze op een zodanige manier uit te proberen zoals u in een winkel ook niet zou kunnen. Als de originele verpakking is gemaakt van doorzichtig plastic waardoor u het artikel goed kunt bekijken, vragen wij u vriendelijk deze verpakking niet te openen. Mocht u het artikel niet goed kunnen bekijken zonder de verpakking te openen, zorg er dan voor dat u de verpakking netjes opent en niet weggooit voordat u heeft besloten het artikel te behouden. Bij het retourneren van een artikel vragen wij u namelijk het artikel weer in de originele verpakking terug te doen en het zo naar ons te retourneren.

Beschadigingen

Wij verpakken uw artikelen met veel zorg en een beschadiging komt zelden voor. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat uw bestelling tijdens transport beschadigd raakt. Voordat u tekent voor ontvangst, dient u daarom de bestelling te controleren op eventuele schade. Hierbij moet de doos worden geopend om het product te kunnen bekijken.

Indien uw bestelling wordt afgeleverd zonder dat u hiervoor hoeft te tekenen, dient u binnen 24 uur per email melding te doen van eventuele schade of een incomplete bestelling.

Bij schade aan artikelen vragen wij u altijd om duidelijke foto's van de beschadiging aan ons te mailen. Correct aangegeven schade wordt kosteloos vervangen of vergoed.

Defecten en Garanties

Al onze producten hebben minimaal twee jaar garantie (behalve voor bijvoorbeeld licht- en verwarmingselementen). Helaas worden led lampjes ook niet door onze garantie gedekt.

Gebreken komen zelden voor, maar als u denkt dat een een artikel een gebrek vertoont dan kunt u het beste ons onmiddellijk bellen of e-mailen. Dan kunnen we samen zien hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Als het artikel voor inspectie moet worden geretourneerd, neem dan eerst contact met ons op, om te bepalen op welke manier u dit het beste kunt versturen en naar welk adres. Defecte artikelen worden of gerepareerd of vervangen.In het geval van een defect onderdeel kunnen wij besluiten om alleen het defecte gedeelte en niet het gehele product te vervangen. Houdt u er rekening mee dat we niet verantwoordelijk zijn voor eventuele gevolgschade of uitgaven gedaan als gevolg van een gebrek.

Retourneren van aankopen via BOL.COM

Wij verzoeken zij u om contact op te nemen met onze klantendienst via email (info@primrose-nederland.nl) of via telefoon: (0031 (0)10 7131815).